Wednesday, June 1, 2011

Tanggal 1 Mei 2011

Assalamualaikum.....

Yee...sekarang tiba masanya aku nak mengupdate belog...sementara abg n adik tido baik aku taip cepat2...huu...tapi mak cakap dalam pantang tak boleh ngadap leptop lama-lama dan membaca..>>betul ke ek???ahh...kalu xngadap leptop aku nak buat apa time2 boring cam gini...mr.hubby pun jauh..hukhuk...(rindunya kat dia)sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku melahirkan anak keduaku pada tarikh yg amat bermakna bagiku...1 Mei 2011..mana xbermaknanya nyah oi...ni la tarikh aku sah menjadi isteri kepada LT Khairul Anwar dan tarikh ni jugak aku terberanak adik kepada Arman Darwish. 

Ceritanya berbunyi begini....pada hari sabtu 30 april 2011 suamiku telah pulang ke Lumut setelah menghabiskan masa selama 2hari je bersama aku dan awish..ini disebabkan dia terpaksa duty pada hari ahadnya itu di mana jatuhnya hari ulang tahun ke-3 perkahwinan kami.(hish kejam betul boss dia kan kasi keja time annivasary)...erm so aku pun dgn redha n tawaduknya melepaskannya pulang. Jadi perkiraanku hendak pulang ke kampung pada esok harinya memandangkan isnin cuti...

Tiba keesokan harinya aku bangun pagi seperti biasa...selepas mandikan awish aku plakla nak mandi...dan alangkah terkejutnya aku apabila ada darah...darah??...(lemah betul aku dgn darah2 ni)...tapi hanya sedikit sahaja..memandangkan aku tak rasa sakit apa pun so aku wat donow jekk....pada tengaharinya mak mertuaku mengajak aku pergi kenduri..aku pun laju je nak cakap okay tp tiba2 teringat yg aku dah turun darah...salah satu tanda nak beranak ye puan2..so takut jgak aku nak g mana2..kang terberanak kat umah kenduri naya ja...so aku pun informla mak aku ni...huh tekejut diaa...gabra plak aku tgk dia tekejut...aku relax  lagi...(relaxla coz xsakit lagi)...mereka tekad menghantarku ke hospital even aku xsakit lagik...aku pun setuju jekk...takut jugakk kan...so smpai di hosp setelah aku dibelek2 oleh doc2 situ (xpayahla aku nak cite kan depa buat apa)...bukaan dah buka 3cm...so mmg kena admit okay..tapi aku masih belom rasa sakit apa-apa....so dah setel smua diorang pun mahu balik ke rumah tinggalkan aku....sdeynya aku nak berpisah dengan awish...(awish...maafkan umi...umi akan bg hadiah besar utk awish k..doakan umi)...hehe....aku pun baring2 sambil bbm dgn husbandku...pesananku agar dia jgn rushing sgt coz aku xsakit lagikk...sian dia nak drive pulak balik sini..but i really need him beside me okay...

kira-kira 7.30 petang aku dah mula rasa macam sengal2 udang  pinggang...semakin lama semakin kerap...adeh ini mmg sakit nak bersalin ni...aku cool lagik...doc ada pesan if dah kerap sakit tu inform ek..ahh biarla dulu...bley tahan lagik...bbm lagik dgn baba...baba dah mula cuak yg aku ckp aku dah sakit sgt...dia masih otw...howw??ohh noo aku xmau bersalin if dia xsampai lagik...aku berjalan-jalan sekitar katilku..mak cakap kalu berjalan byk senang bersalin..yeke???erm..ahhh sakit aku dah xbley tahan dah...rasa mcam nak uk uhhh  plzz doc help mee....

alangkah terkejutnya doc itu coz dah 7cm...cepatnya dia cakap...mak aih dia xtau aku sakit mcm nak tercabut pinggang dah....so aku dimasukkan ke labor room...tp husband aku belum menunjukkan mukanya yang handsome itu ..wek..doc...cmana ni??husband sya lom smpai lagik...??puan...puan tu dah nak bersalin...jgn pikir apa2 lagik ek...senang je dia cakap...aku takut tau sorang2 nak push nanti....masa awish dulu baba ada teman aku push...so i got his spirit to try my best...haiihh...how for this time???makkkk.....help me...

umi : baba...baba kat mana tuh???
baba: otw la syg...syg okay x??
umi: hah otw lagikk??syg dah nak bersalin niii (sambil menahan kesakitann..ouchh)
baba: hahhh biar betul?
umi: betul la..xde masa nak main2..nak kuar dah ni...baba...
baba: syg tunggu dulu...jalan jem ni...

/*%^*%#$$

apa???jemmm???hah aku pun nekad teruskan perjuangan ini tanpa dia disisi....kata doc if rasa sakit bley push dah...now...sambil membaca ayat yang diajar oleh abah aku pun...
1. pusshhhh......(zero)
2. pushhhhh......(zero)
3. puuusssssssssshhhhhhhhhhhhhh........
-
-
-
-
-
ARMAN DZAHIER BIN KHAIRUL ANWAR
2.8KG

p/s: to all mother in the world...u can do it even without your hubby...:)

2 comments:

Lona said...

babe...sejak bile dh tukr 'sayang'??hehe...

aNNa IrwaRNiTa said...

la kan mmg dari dulu dia panggil sayang kan